lördag 11 januari 2014

Den där jävla flirtfunktionen

På dejtingsidan där jag huserar finns det en flirt-funktion. Det innebär att någon med intresse för en kan skicka ett enkelt snabbmeddelande med meningar så som "Flirt", "Puss", "Dig vill jag veta mer om", "Dejt?" etc. Jag kallar den här funktionen för menlösa-fantasiavsaknandes-handikapp-knapp. För varför i hela fridens dagar ska jag svara någon som inte orkar lägga mer ansträngning på mig än ett simpelt tryck på en knapp?

Funktionen används dock vårdslöst. Framför allt av de män som uppenbarligen bara sitter och skrollar på sidan om och om igen för att hastigt trycka flirt på var och var annan profil. En man som heter BengtGöran* har skickat cirka 15 flirtar till mig med jämna mellanrum. Jag tror inte att BengtGöran har en het crush på mig, jag tror helt enkelt att BengtGöran glömt bort att han redan skickat mig 14 st flirtar som jag artigt har ignorerat. Jag antar att hans konto maler ut en 150 flirtar om dagen. Och jag undrar i mitt stilla sinne om han någonsin får napp.

För min del så resulterade BengtGörans fingerfärdighet att jag blev tvungen att avaktivera flirt-funktionen på min sida. Man kan bara ignorera så länge till man börjar ana att människan händelsevis är helt jävla sjuk i huvudet.

Men tänk så ledsamt när Hugh Jackman känner sig blyg, inte vågar skriva till mig och bara skulle vilja skicka en enkel "Puss", ja, då har BengtGöran förstört ALLT!



* Namnet är fingerat för pojkspolingarnas skull

Inga kommentarer: