måndag 20 januari 2014

Dump/Damp-polaren Ingemar

När man blir dumpad så ofta och intensivt som man blir när man nätdejtar, så är det bra att ha en god vän att luta sig mot. Personligen har jag anställt min kompis Ingemar som stöttepelare när det blåser omkring mig. Han är nämligen precis lika kass som mig på spelet med det motsatta könet.

Tillsammans sitter vi i soffan, tjurar och utbrister saker som "Ingen vill ha mig", "Vad gör jag för fel?" och "Jag kommer att dö ensam". Dessa påståenden kan ylas ut i luften lite när som. De kommer som en ren reflex eftersom det är så väldigt ensligt att vara oss - ratade till vårt fördärv. När det blir fasligt synd om oss måste jag tvinga Ingemar att hålla mig i handen, ja nu när ingen annan kan ställa upp på det  Det är helt enkelt makalöst synd om mig.

Men det är alltid då Ingemar utbrister "Ja, men vad fan, du får ju åtminstone ligga!!!" och då känns livet genast mycket bättre. För då är det åtminstone bara näst synd om mig.



Inga kommentarer: