söndag 5 januari 2014

Profilbilder

Det finns somliga profilbilder på dejtingsidor som får mig att rygga baklänges och gå till automatiskt ratande. Framförallt tre olika typer av bilder.

1. Killen som inte kan vända bilder stående.











Hur han än försökte hemma i skinnsoffan så lyckades han inte vända bilden åt rätt håll. Han dubbelklickade, trippelklickade och snurrade på datorn - till slut gav han upp, vilket lett till att han förorsakat nackspärr hos samtliga intressenter. Alternativt gett dem en insikt om att killen i fråga är kompetenshandikappad när det kommer till datorer.


2. Killen som tar en selfie i sängen.
















Bilderna på herrarna i sängen är bra mycket mer tilltalande än bilden ovan, men för att inte hänga ut nån stackars pojkspoling så har jag valt att använda bilder på mig själv. Men låt oss säga att männen som använder sig av den fototeknik som innefattar en säng har mer sug i blicken, oftast fotograferat ur fågelperspektiv samt inte låter kroppen skylas av ett täcke. Jag är väldigt osäker vad intentionen med dessa bilder är, men jag känner att det går lite för fort. Plötsligt står jag i deras sängkammare och vi har ännu inte utbytt ett ord med varandra.

3. Killen på gymmet.















Eftersom jag själv saknar gymbilder så får ett foto när jag lyfter en sked representera denna typ av bild. Och tro mig, profilbilder av detta slag kryllar det av på dejtingsidor. Hantlar, träningsmaskiner och så en övertränad snubbe som precis pumpat upp sin biceps till maxnivå. Det är där och då han kommer på den briljanta idén att plåta sig själv. Som kronan på verket heter dessa killar oftast BigTatoo eller HugeSthlm. I dessa fall kan man som oftast skymta tribal-tatueringar.

Bubblare...
Jag vill lägga in alla killar som använder profilbilder av sig själv i bar överkropp som bubblare. Framför allt de som helt oprovocerat står utan tröja i bild. Jag förstår att man sällan har tröja på badstranden, men en kille som är hemma (där jag antar att han har tröjor) som tar en bild av sig själv i hallspegeln när han struntat att ta på sig en jumper är inte sexigt. Jag kan helt enkelt inte ta personen seriöst.

PS. Om  det inte är Hugh Jackman förstås, då har jag överseende med alla ovanstående profilbilder.    

Inga kommentarer: